onsdagen den 16:e januari 2013

Prezi gör dina digitala presentationer lite roligare!

Eftersom jag på tisdagar träffar och pratar om digital kompetens med mina kollegor så är det även ett ypperligt tillfälle att söka IKT-nyheter som man kan dela med sig av.

En sak som jag hittade som är en nyhet för mig (men antagligen har funnits rätt så länge) är presentationsverktyget prezi. Igår pratade vi digitala presentationer och jag kände inte alls för power point. Lite spaning på nätet och jag stötte på prezi, testade och blev såld. Aldrig med power point :)

Jag testade att göra ett underlag till en föreläsning om universum och vårt planetsystems uppkomst. Här kan du klicka för att se den.

Det ser avancerat ut men faktum är att det är otroligt enkelt. Jag kollade på lite instruktionsfilmer på youtube sen var det bara att sätta igång och leka :)

Tummen upp för prezi alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar